Saturday 16 October 2010

Hentesett - til ei jente!!










Det ser ut som vi får ei lita jente i februar! Vi gleder oss sånn! Og når en ivrig strikker får vite barnets kjønn tar det ikke lang tid før tankene penses over på hentesett. Jeg bladde i permene mine og fant den perfekte oppskriften. Men jeg hadde bare reklameheftet, ikke selve oppskriftsheftet. Og selvfølgelig er dette heftet så gammelt at det er gått ut av produksjon, og finner ikke noen strikkebutikker som har det på lager. Noen som kan hjelpe? Oppskriften finnes i hefte nr 155 Strikkedesign til baby. (Bilde av forsiden nederst.)

Looks like we're having a baby girl in February! We can hardly wait!

As soon as we knew the baby's gender I started looking for the perfect pattern for the "bringing home" outfit (Norwegian tradition that the baby should have a hand-knitted outfit to wear on the way home from the hospital.) I found the perfect outfit, but could only find pictures and no pattern. And the pattern is out of production so I'm hoping there might be someone out there willing and able to help me get my hands on this pattern.

4 comments:

  1. Gratulerer, så moro!

    Jeg kan holde utkikk i min nye garnbutikk, de har en god del gamle årganger av Dale og Sandnesheftene, jeg har selv fått tak i ting jeg trodde var gått ut av produksjon der.

    ReplyDelete
  2. Så moro med jente. Settet var nydelig. Har dessverre ikke sett dette heftet før. Vil gjerne følge din blogg viderE.Masse fin strikk

    ReplyDelete
  3. oh! how exciting! you will love having a boy and a girl . . . one of each is so fun! and little girls are so sweet. :)

    have you found your pattern?

    ReplyDelete
  4. Hei,
    jeg har tilfeldigvis et eksemplar liggende av mønsterheftet du etterlyser. Om du fremdeles trenger oppskrift kan vi sikkert ordne det.

    ReplyDelete