Monday 19 October 2009

Filip's Coming Home Outfit / Filips hentesett




Here's the outfit Filip wore as a newborn when we brought him home with us from the hospital. Don't think I ever blogged about this. Isn't it the cutest ever? I actually picked the pattern and the colour before I knew whether we were having a boy or a girl. (I think I suspected we were having a boy from the start, because I did not make or buy a single pink thing.)

The ride home from the hospital was the most nerve-wrecking ever, we'd never had such precious cargo before! It was snowing, it was cold, and we were immensely happy to return to our home with our beautiful boy, although wondering if we really were worthy of such a treasure of a baby. Filip, however, was very cool about his first car ride ever, he slept the whole way home.

If you have children, what was your first drive like?

Details: My mother made the jacket and the hat (+ matching socks) and I made the pants. The yarn is a lovely woollen baby weight yarn and was perfect for dressing a wee newborn (or maybe not wee, really, he was 4076 grams!). Pattern in Norwegian only.


Her er Filips hentesett, har ikke blogget om det tidligere. Bestemte meg for mønster og garn lenge før jeg visste om vi fikk jente eller gutt, kanskje underbevisstheten min visste at det ble gutt, for jeg hverken lagde eller kjøpte noe rosa. Hentesettet er strikket i Lanett og det var perfekt for en liten nyfødt vintergutt! Kjøreturen hjem fra sykehuset var forøvrig den skumleste kjøreturen jeg noen gang har vært på, aldri før hadde vi hatt så dyrebar last! Filip, derimot, tok det hele med stor ro og sov hele veien hjem. Hvis du har barn, hvordan opplevde du hjemreisen fra sykehuset?

Filips mormor strikket jakka og lua (og selvfølgelig matchende sokker), og jeg strikket buksa. Lua hadde usedvanlig god passform, syns jeg, men var likevel utrolig lettstrikket. Strikket en lue i Nøstebarn-ull etter samme oppskrift (ca), som kan sees på bildet i forrige post.

Mønster: Sandnes hefte nr 0714
Garn: Lanett fra Sandnes
Pinne: 2 og 2,5

It's when you look at outfits like these you realise how quickly they grow up.

13 comments:

  1. Utrolig fint sett! Veldig pent strikka, og så fine modeller! Tipper den lille nyfødte koste seg inni de der. Og det er jammen gøy, hvordan mors intuisjon på barnets kjønn nesten alltid stemmer... Min første var en gutt, og det var keh helt sikker på selv om vi ikke visste det sånn offisielt, hadde ikke sett det på UL eller blitt fortalt det av den høyt aktede legestanden. Jeg bare visste. Og strikket blått blått blått. 2 uker før termin fikk jeg plutselig dårlig samvittighet for at den bitte lille gutten min skulle komme ut som jente, og så måtte gå blåkledd sitt første leveår! Så jeg krampestrikket noen flere plagg. Men rosa? Ånei, SÅ dårlig samvittighet (eller sviktende tro) hadde jeg ikke. Grønt fikk duge! Nå, to sønner senere, er jeg glad jeg trodde på intuisjonen min, og har fått brukt plaggene masse!!

    1. mann skrek sammenhengende det døgnet jeg var på barsel, og ble endelig heeelt stille da bilen kjørte sakte ut fra Haukeland. Pappan og sjåføren kjørte så forsiktig jeg aldri har sett før, om det var for å nyte den plutselige stillheten fra jr. eller om det var for å "sikre lasta" er uviss, men jeg tipper på det siste, om han vil innrømme det eller ei... (o:

    Takk for fint innlegg som sendte meg rett ned memory lane... Sukk

    ReplyDelete
  2. what a very sweet outfit! i love it! and i love that you made part of it, and your mom made part of it!

    our first car-ride with our first baby, Madelaine, was a little crazy. i was so tired out, but Ben was so very conscious of driving carefully with her - asleep in her little seat.

    when we brought Isaac home, it was so wonderful to get all 4 of us into the car. he had been in the NICU for a week and we'd had all kinds of things going on. it just felt right to have our whole family in one place ready to go home!

    ReplyDelete
  3. Hei hei!
    Jeg strikker en del på bestilling, men det kommer litt an på hva det er. Sånn nå før jul kan jeg ikke ta på meg noen store oppdrag, man kanskje etter jul. Kan du ikke sende en mail til mirrevirrehobby@yahoo.no?

    ReplyDelete
  4. Oh, I adore the gorgeous things that you knit! How lovely you and your Mom made this together! It made me smile to read your descriptions of your ride home with your precious newborn... I remember at the time we lived in the city and drove home on the highway, I sat in the back right next to my new son and my husband and I were silent the entire way home we were both petrified having our new baby with us while driving on the highway! We both sighed a deep breath of relief when we got home : ) And it was pure bliss from then on out! I remember it being the same with each baby.

    ReplyDelete
  5. Hei!
    Det var et veldig nydelig hentesett, en nydelig blåfarge. Tipper prinsen var gild i denne... Hjemreisen vår var veldig lang..., fra Kina til Norge, vår vakre datter er nemlig adoptert fra kina... :O)

    takk for den hyggelige kommentaren på bloggen min, ha en flott kveld videre.... :O)

    ReplyDelete
  6. what an adorable outfit! you & your mother are very talented knitters. :) when we brought our bebe home from the hospital, it was the day after christmas and we were so excited and nervous. I rode in the back seat so that I could watch him during the whole drive home.

    ReplyDelete
  7. such a sweet post! my husband and I frequently joke about our ride home with our daughter stella. at 4 months old, she was released from the NICU at a whopping 5 pounds. We had a 45 minute drive home, and we swore every other driver on the highway was out to get us, lol!

    ReplyDelete
  8. Såååå nydelig dette hentesettet var da! Bedårende små plagg, i en vakker farge og utførelse.

    Så vil jeg gjerne takke deg for dine så koselige hilsener i bloggen min. Jeg har dessverre ikke alltid vært like flink til å gjengjelde dem, men jeg vil at du skal vite hov stor pris jeg setter på dem. Koselig også er det å titte innom din herlige blogg!

    ReplyDelete
  9. Akkurat det settet der strikket min svigermor til jenta mi også.

    ReplyDelete
  10. I am in love with this pattern. We are expecting a grandson in June and would like to knit this for him. Any suggestions where I could find the pattern in English??

    ReplyDelete
  11. Carla,
    I don't think this pattern exists in English, but here's the email adress to the designers of this pattern (this also a yarn production company), maybe you can contact them and check: gry.geelmuyden@sandnesgarn.no

    Here's a link to a picture of the whole set: http://sandnesgarn.no/StortBilde.aspx?bildeId=203331&mElement=hGarn&stortBildeSti=stortBilde&bildeStiType=hefter

    They have a webshop, but they don't ship internationally.

    But maybe you can give me your email address and I can see what I can do to help... Are you an experienced knitter?

    ReplyDelete
  12. Experienced? I have been knitting for several years. I am more of an ambitious intermediate knitter! Thank you for your help. My e-mail is: cgwaldo@yahoo.com

    ReplyDelete